Bu konuda da çalışmalar yapılmıştır. (King, 1979) Acaba hangi çocuklar etkinlikleri iş, hangilerini oyun olarak belirliyorlardı. Bu konuda, etkinliğin oluşturduğu şartlar farkı belirliyordu.
Çocukların kafasında oyunu işten ayıran tek önemli kriter: Oyunun gönüllü olarak yapılan bir şey olmasıydı. Çocuklar seçimini kendileri yaptıkları etkinlikleri “oyun” olarak nitelendirmişlerdir. Ayrıca, çocuklar bir etkinliğin kontrolüne daha fazla sahip oldukça, o etkinliği “oyun” olarak nitelendirmişlerdir. Ayrıca, çocuklar bir etkinliğin kontrolüne daha fazla sahip oldukça, o etkinliği “oyun” olarak nitelendiriyorlar. (King, 1979)
Godfried’a (1985) göre: Oyun için motivasyon içten gelir ve nispeten dıştan empoze edilmiş kurallar yoktur. Oyunda yapılan etkinlik sanki gerçekmiş gibi yapılır; süreç, ürün değil, daha önemlidir. Oyunu oynayanlar oyuna sahiptir ve oyuncuların etkin katılımı gereklidir.
Kısaca şu söylenebilir ki, bugüne kadar tüm bilim adamlarınca kabul edilen bir ‘oyun’ tanımı yapılamamıştır. Bu konuda çalışmalar halen devam etmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder